7 Voorbeelden van een fantastische B2B productpagina

Een perfecte B2B Productpagina, waar begin je?

Mijn 89-jarige oma vroeg mij pas: “Wat doet jouw bedrijf nou eigenlijk?” Omdat ze niet bepaald op de hoogte is van de online wereld, probeer ik me in haar te verplaatsen en het verhaal te vertellen dat bij haar aansluit. 

Het kost wat moeite en het is een ander verhaal dan ik normaal vertel, maar hierdoor komt de boodschap wel beter over.

In dit blog zie je voorbeelden van bedrijven die perfect kijken naar hun doelgroep en hoe ze dit verwerken op hun B2B productpagina, lees snel verder!


Vertellen wat je doet is lastig. Vooral omdat je niet altijd goed kunt inschatten op welk niveau je gesprekspartner zit en hoe je hem of haar het beste helpt. Jij bent dagelijks bezig met waar je goed in bent en hebt mensen om je heen die op dezelfde manier praten en denken. Hoe maak je de vertaalslag naar een websitebezoeker, iemand die je niet ziet?

Hoe vertel je het beste verhaal?

Het overkomt mij weleens dat ik iemand aan de andere kant van de tafel heb zitten, die me glazig aankijkt als ik iets vertel. Dat is het voordeel van de echte wereld: je krijgt direct feedback uit lichaamstaal en door wat diegene zegt. Hierdoor kan je jouw verhaal bijsturen.

Online heb je die luxe niet.

Althans, je kunt het wel zien in je website analytics. Maar als je het al ziet, is het pas wanneer het te laat is – de bezoeker is al weg.

Om te zorgen dat je dit probleem oplost, heb ik één ezelsbruggetje. Een vraag, die je moet beantwoorden. Doe je dit goed en gebruik je het antwoord als leidraad voor het maken van je website, vertel je het verhaal altijd beter en overtuigender:

Voor wie  &
welk probleem
heb jij
de oplossing?

Wil je weten hoe je die vraag het beste beantwoord in een B2B productpagina? Lees dan hier verder.

“Onze diensten zijn niet geschikt voor online verkoop”

Het verbaast mij nog regelmatig, wanneer ik een ondernemer of directeur (meestal met een achtergrond in sales) hoor zeggen dat de diensten die ze aanbieden, niet geschikt zijn om online te verkopen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat het volledige salestraject via de website moet lopen! Maar ieder jaar blijken aankoopprocessen vaker online te beginnen. Een groeiend deel van dat proces wordt ook nog eens online doorlopen. Vertel je online niet goed wat jij doet en voor wie? Dan is de kans groot dat je steeds vaker buiten de boot valt.


Steeds zelfstandiger
De meeste klanten doorliepen al 57 procent van aankoopproces, voor het eerste contact met een vertegenwoordiger van het bedrijf.

Minder bereikbaar
Meer dan 90 procent van de besluitvormers reageren nooit op koude acquisitie.

Meer social media
61 procent van alle B2B transacties beginnen nu online. En 58 procent gebruikt social media als onderzoekskanaal.

Steeds veeleisender
B2B-klanten willen hetzelfde niveau van gepersonaliseerd service zoals ze die als consument ontvangen.

Onderzoek van Accenture, 2018


Deze bedrijven hebben een voorbeeld B2B productpagina!

Wellicht is je offerte nog steeds de basis van je propositie. Hier staat in detail beschreven wat je klanten kunnen verwachten en welke investering hier tegenover staat. Groot kans dat dit ook nog eens maatwerk is. Mijn advies, standaardiseer wat je kunt standaardiseren en transformeer je offerte in een perfecte B2B productpagina.

Hieronder vind je voorbeelden van bedrijven die hun product waanzinnig goed online beschrijven. Zeg eens eerlijk, hier wordt je toch enthousiast van?

#1 Zenefits

Deze website neemt je mee in een verhaal, waarin haarfijn wordt uitgelegd welk probleem het voor je oplost én hoe.

Zenefits - Custonext voorbeelden van productpaginas voor B2B
Bekijk op https://www.zenefits.com

#2 Stripe Atlas

Een goed verhaal hoeft niet altijd over de top design, animatie of te zijn. Stripe vertelt op een zakelijke, maar hele frisse wijze wat Atlas is. Vooral mooi hoe de timeline wordt beschreven.

Stripe Atlas - Custonext voorbeelden van productpaginas voor B2B
Bekijk op https://stripe.com/atlas

#3 Secfi

Soms lijkt iets zo ingewikkeld, dat het haast niet simpel uitgelegd kan worden. Met financiële producten lijkt dit helemaal het geval. Secfi slaagt erin om het verhaal op een aantrekkelijke en persoonlijke manier

Scefi - Custonext
Bekijk op https://www.secfi.com/products/options-exercise

#4 Upflow

Als “collect customer payments effortlessly” je slogan is, moet het gebruik van de website je ook niet al teveel moeite kosten. Upflow koppelt de persoonlijke pijnpunten direct aan functionaliteiten, zonder dat het ingewikkeld wordt:
Understand your cash flow -> Dashboards, Financial projections -> Learn more.
Zo simpel kan het zijn.

Upflow - Custonext
Bekijk op https://upflow.io

#5 Ballpark

Als je wil weten wat het nut van een buyer persona en value proposition canvas kan zijn, moet je deze site bekijken. Ballpark ontdekte het grootste probleem van hun doelgroep: wakker liggen. Naast de teksten zijn de visuals heel sterk en ondersteunen ze het verhaal.

Ballpark - Custonext
Bekijk op https://www.getballpark.com

#6 Deskpass

Deskpass is een aanbieder van flexplek abonnementen. Hierin zijn ze heus niet de enige. Doordat het vrij lage instaptarieven zijn, is het voor deze site slim om op directe conversie aan te sturen. De tarieven en beschikbare kantoren zijn sterk gericht op het direct binnenhalen van klanten. Dit kunnen ze doen, doordat ze het proces heel eenvoudig uitleggen: How it works: Find a space, Check in, Get to work, Book a meeting. Toegankelijk, nietwaar?

Deskpass - Custonext voorbeelden van productpaginas voor B2B
Bekijk op https://www.deskpass.com

#7 Wealthsimple

Als practice what you preach een wedstrijd was, had Wealthsimple gewonnen. Iedere pagina op deze site ademt eenvoud en expertise. Dit bedrijf beweert beleggen eenvoudig en toegankelijk gemaakt te hebben, maar voordat je jouw geld aan iemand toevertrouwd, moet er heel wat gebeuren. Ondertussen beheren ze €3 miljard aan vermogen, dus dat overtuigen lijkt aardig te gaan.

Wealthsimple - Custonext voorbeelden van productpaginas voor B2B
Bekijk op https://www.wealthsimple.com/en-gb/product/invest

Wat kan jij hiervan leren?

Nu denk je misschien: “Dit zijn bedrijven die een standaardproduct hebben. Startups en softwarebedrijven. Wij hebben een breed scala aan diensten!”

Draai het dan eens om. Denk vanuit de klant. Voor wie en welk probleem heb jij de oplossing?


Zelf ook een perfecte B2B productpagina?

Wees helder en overtuigend door antwoord te geven op één vraag.