1. Strategie next

2. Acquisitie next

3. Conversie next

Online marketing, even concreet.

Het voordeel van online marketing, is dat alles meetbaar is. Althans, het kan meetbaar gemaakt worden. In veel gevallen wordt belangrijke informatie gemist, omdat niet naar het complete plaatje wordt gekeken. Hierdoor laten bedrijven veel kansen missen. De informatie die niet in kaart is, kan niet worden gebruikt om op te sturen. Heb jij voldoende grip op je complete marketingproces?

Custonext helpt bij het creëren van grip, het zien van kansen en het grijpen van deze kansen. Hoe? Lees hier meer over de online marketing aanpak.

Strategie

De behoefte van je klant kennen en je organisatie hierop inrichten, dat doe je met een goede strategie. Het onderzoeken van wie je klant werkelijk is en hoe deze op zoek gaat naar oplossingen voor zijn problemen, is de eerste stap. De behoefte van je klant gebruiken om je producten of diensten aan te passen, bij te stellen of opnieuw te branden is de volgende.

Maar na het opstellen van een paar documenten zijn we niet klaar met jouw marketingstrategie. Het is een vloeibaar iets, dat bijgesteld moet worden met nieuwe inzichten uit de praktijk. Door gebruik te maken van buyer personas, buyer journeys, de business model canvas en de value proposition canvas wordt dit mogelijk. Je strategie is iets dat moet leven door je hele organisatie, niet iets dat in een la van het management belandt. Lees hier meer over hoe we dat doen.

Content creatie

Ieder bedrijf heeft een verhaal te vertellen en hele grote kans dat je klant dat van ook verwacht. Anders gezegd: klanten zitten op jouw verhaal te wachten. Niet op persberichten met een titel als “[klant 1] kiest voor [product A] om [onderwerp] te verbeteren.” Nee, écht interessante content! Gericht aan jouw doelgroep over onderwerpen die hen raakt.

Custonext bedenkt en maakt verschillende soorten creatieve content. Naast dat in elke vorm het delen van expertise centraal staat, kan ieder type content op een unieke manier bijdragen aan het behalen van jouw commerciële doelen.

Een briljante kijk op content marketing komt van Gary Vaynerchuck: “Don’t create, document!” Vertel en laat zien waar je mee bezig bent. Laat zien dat je expertise in huis hebt. Staar je niet blind op nuances en wees niet bang om teveel te vertellen.

online marketing blogs content creatie Custonext

Blogs

Blogs content creatie Custonext

FAQ’s

online marketing blogs ebooks content creatie Custonext

eBooks

Blogs content creatie Custonext

Podcasts

Blogs content creatie Custonext

Video’s

Blogs content creatie Custonext

Live streaming

Advertising

Activeren | Online adverteren is een peulenschil. Het bereiken van de juiste doelgroep, iets lastiger. Het bereiken en activeren van de juiste doelgroep, dát is waar Custonext om de hoek komt kijken. En eruit springen is nodig, want waar een gemiddeld persoon in de jaren ’70 nog 500 advertenties per dag zag, steeg dit door online marketing in 2006 al naar de 5.000 (volgens dit onderzoek). Hoeveel zou het vandaag zijn?

Waardevol zijn | Jouw ideale klant zitten niet te wachten op irritante banners, maar op waardevolle informatie. Een advertentie is wel een belangrijk onderdeel van de meeste online marketing campagnes. In het begin van de campagne kan je met een goede advertentie het eerste contact leggen. Custonext helpt advertenties op een andere manier te maken waardoor jouw bedrijf op een creatieve manier opvalt.

Remarketing | Investeren in het aanboren van nieuwe doelgroepen is natuurlijk goed, maar veel bedrijven laten kansen liggen bij het opnieuw bereiken van een bekende bezoeker of klant. Daar komt remarketing om de hoek kijken. In samenwerking met e-mail, chat- en pushberichten helpen remarketing advertenties om jouw doelstellingen te behalen.

online marketing facebook advertising

Online marketing - Wat is seo? Custonext legt uit

Vindbaar worden

Het belang van bovenaan staan in Google is duidelijk. Er wordt niet voor niets gezegd: “The best place to hide a dead body is page 2 in Google.”

Content is king | Gevonden worden of Search Engine Optimization (SEO), heeft altijd te maken met het bieden van antwoorden op vragen. Google wordt namelijk gebruikt om vragen te stellen of keywords in te vullen. Dit betekent dat weten waar je doelgroep naar zoekt en hier antwoord op geven, de beste manier is om gevonden te worden. Daarom is content zo ontzettend belangrijk voor een complete online marketing strategie.

Stick to the plan | Om te weten waar je doelgroep naar zoekt is onderzoek en het maken van goede plannen noodzakelijk. Nadat je één of meerdere klantprofielen hebt opgesteld,  je weet waar hun pijnpunten zitten en hoe jij die kunt oplossen, moet je aan de slag. Denk bij het maken van jouw content altijd aan de lezer. Altijd! Dus of het nu gaat om zoektermen, manier van schrijven of de sociale platforms waarop je de boodschap verspreidt. Laat de klantprofielen (of buyer personas) hierin centraal staan.

Optimalisatie is handwerk | Naast de inhoudelijk optimalisaties van het schrijven van de juiste verhalen op de juiste manier, zijn er natuurlijk talloze ‘trucjes’ om zo beter gevonden te worden. Of het nu gaat om het ouderwetse linkbuilding (zorgen dat andere websites naar jou verwijzen), het gebruiken van de juiste metadata (titel en beschrijving van je pagina’s) of het sneller en beter maken van je website. Het telt allemaal mee.

Conversie Optimalisatie

Meer resultaat halen uit hetzelfde aantal bezoekers, een onmisbaar element in online marketing. Conversieoptimalisatie staat voor rendementsverbetering. Als je een webshop hebt is dit aan de orde van de dag, maar bedrijven waar de website niet het hart van de organisatie is laten hier vaak kansen liggen. En dat is jammer! Het verhogen van je conversiepercentage is namelijk veel goedkoper dan het vergaren van nieuwe bezoekers.

Boodschap | Een goede converterende website begint met de juiste strategie. Een website converteert pas wanneer deze gericht is op de juiste persoon, waardoor het de juiste buyer personas en buyer journeys onmisbaar zijn. Daarnaast zijn er allerlei voorwaarden waar je boodschap aan moet voldoen, welke Cialdini perfect verwoord heeft in zijn 7 principes van overtuiging.

Techniek en design | Naast de inhoud, is het ook van belang om te kijken naar de manier waarop je boodschap gepresenteerd wordt. Je moet immers in een paar seconden je boodschap overbrengen, voordat de aandacht verloren is. Dit betekent dat zowel de techniek als het design erg belangrijk is.

Experimenteren en personaliseren | Om een website optimaal te laten presteren, is het van belang om zoveel mogelijk te experimenteren en te meten wat werkt. Een converterende website is niet op één dag gebouwd. Middels A/B en multi-variate experimenten, testen we totdat we de best mogelijke versie van jouw website hebben. Personalisatie draagt hier in belangrijke mate in bij.

Marketing automation

Heb je jouw online marketing strategie op orde én weet je hoe je dit wil uitvoeren? Dan is marketing automation een goede volgende stap. Lees ook het blog over de stappen die je moet zetten om een goede, geautomatiseerde marketing campagne opzet.

Plannen maken | Iedereen is anders. En hoewel de techniek nog niet zover is dat ieder individu met een persoonlijke boodschap aangesproken kan worden, kan je met marketing automation een heel eind komen. Door klantprofielen op te stellen, aankoopprocessen in beeld te brengen en je content hier op aan te laten sluiten, is het mogelijk om iedere (potentiële) klant op het juiste moment informatie voor te schotelen. Helemaal automagisch.

Personalisatie | Welke informatie je gepersonaliseerd kunt versturen is afhankelijk van de software die je kiest (er is nogal wat marketing automation software beschikbaar). Custonext maakt regelmatig gebruik van Mautic. Een open-source marketing automation systeem dat in staat is om te koppelen aan vrijwel alle kanalen die je je kunt voorstellen. Zo is het standaard al mogelijk om automatisch en gepersonaliseerd:

  • E-mail te versturen;
  • Pushberichten te versturen;
  • Pop-ups en meldingen te tonen;
  • Formulieren aan te passen, op basis van eerder ingevulde informatie;
  • Dynamische webcontent te tonen.

Doel | Daarnaast zijn uitbreidingen mogelijk om bijvoorbeeld live chat, SMS, Facebook Messenger en WhatsApp berichten te versturen en zelfs gepersonaliseerde advertenties op social media te tonen. Dit alles gebeurt op basis van eerdere informatie, die je hebt uit eerdere interacties van de klant met je bedrijf. Met al deze opties is het soms even nodig om een stap terug te doen en jezelf af te vragen “wat heb ik nodig?” Automatiseren is namelijk geen doel op zich.

Kiest jouw bedrijf voor andere software of heb je de keuze nog niet gemaakt? Custonext ondersteunt graag! Neem contact op.

Aan de slag met online marketing?

Is jouw bedrijf toe aan een vernieuwing op het gebied van marketing en zoek je een echte specialist? Ik heb Custonext opgericht om bedrijven te helpen met het slim inzetten van allerlei moderne marketing oplossingen, met altijd het gewenste doel voor ogen.

Bart van der Meeren – Founder Custonext