done is better than perfect

Wat ik leerde van bijna twee jaar ondernemen

Inhoudsopgave

Bijna twee jaar geleden startte ik als ondernemer en dat is, eerlijk waar, niet altijd hoe ik het voor me zag. Het stemmetje in mijn hoofd dat zegt “Bart, dit is niet goed genoeg” is meestal een drive om te verbeteren. Maar soms ook een blokkade om dingen te doen.

Toen ik begon met Custonext, stak ik een eeuwigheid in het bedenken van de perfecte teksten. Informatie waar de lezer recht van achterover sloeg. Ik hoef je niet uit te leggen dat dat een onrealistisch verwachting is.

Dit bezorgde mij drie problemen:

1. Teveel details

Doordat ik alles wat wij doen zo goed mogelijk wilde beschrijven, werd de site veel te ingewikkeld. Hierdoor sloten de teksten op custonext.nl eigenlijk helemaal niet meer aan bij de doelgroep.

Ironisch. Want laat dat nu precies zijn, waar ik het meeste van mijn tijd aan besteed bij klanten.

Daarom heb ik onder andere de Expertise en Technologie pagina’s aangepast.

2. Te weinig hart

Doordat ik zoveel wilde vertellen en ik zoveel tijd stak ik mijn eigen teksten herschrijven, waren de teksten niet te onderscheiden van welk ander bedrijf dan ook. Je website moet professioneel zijn, geen twijfel over mogelijk.

Maar als je zó professioneel wil overkomen dat je hierdoor niet meer anders bent dan ieder ander, dan snij je jezelf in de vingers.

Een persoonlijk verhaal heeft meer impact dan een perfecte, gladde tekst. Toch?

3. Te weinig content

Doordat ik te kritisch was over wat ik deelde, stelde ik het voortdurend uit. Dat is onder andere de reden dat jullie weinig van mij voorbij hebben zien komen.

Ik weet als geen ander dat content goed moet zijn, maar het credo “done is better than perfect” krijgt een centraal plekje in mijn nieuwe aanpak.

Meer content, zorgt voor betere zichtbaarheid en meer interactie. Content hoeft niet minder te zijn qua kwaliteit, maar door simpelweg dingen op te knippen heb je vaker iets om te delen.

“Done is better than perfect”

Zijn jullie ook tegen deze problemen aangelopen? En wat vinden jullie van de update van Custonext.nl?

👇 Reageer op de LinkedIn post hieronder!

Klinkt dit bekend?

Je hebt onvoldoende grip op je commerciële proces. Resultaat uit marketing en sales blijft steeds achter. Geen zorgen, wij helpen.

Direct boeken
Gerelateerd aan dit blog
Onderzoek Corona crisis effect marketing sales Nederland
Strategie

Onderzoeksrapport: impact coronacrisis op Marketing & Sales

Om erachter te komen hoe bedrijven reageren op de crisis deden wij een onderzoek onder marketing en salesprofessionals. Wat is de impact op prioriteiten en budgetten? En hoe zit het met het vertrouwen in de toekomst?

mautic 3 update komt eraan! - Custonext Marketing Bureau
Updates

Mautic 3 komt eraan!

Begin februari dit jaar zal Mautic een update krijgen waardoor het klaar is voor de toekomst. Er werd al een tijd gesproken over de enorme update die nodig was. Sinds de overname van Mautic door Acquia in 2019 is er veel veranderd in het toekomstbeeld van Mautic. Waar de community al een tijdje rustiger leek te worden, gaf de overname van het Drupal moederbedrijf een stevige zet in de juiste richting. Wat dit voor jou kan betekenen, lees je hier.