Custonext
Voor Tech & IT

Bereik jouw nichemarkt met Account Based Marketing

Of je nu een start-up, scale-up of een familiebedrijf bent, als je je richt op een nichemarkt, kan het bereiken van je doelgroep erg lastig zijn. Vooral als je een klein bedrijf bent. Account Based Marketing (ABM) is een strategie die je kan helpen om met laserfocus je ideale klanten te bereiken.

Bereik jouw nichemarkt met Account Based Marketing

Projecten uitgevoerd voor

CTB
Salesboard
Quotation Factory
Visionplanner
In een notendop

Voordelen van Account Based Marketing

ABM is een strategie waarbij je je marketingactiviteiten richt op een kleine groep bedrijven. Dit kan je doen omdat je een nicheproduct hebt, maar ook wanneer je een hele verzadigde markt wil veroveren. Deze relatief nieuwe strategie kan je helpen om je start-up op verschillende manieren te laten groeien.

Laserfocus op je doelgroep

Laserfocus op je doelgroep

Account Based Marketing kan je helpen bij het identificeren van je ideale klanten. Door je marketingactiviteiten te richten op een specifiek bedrijf of een kleine groep bedrijven, kan je beter begrijpen wat ze nodig hebben en welke oplossingen voor hen het beste werken. Dit inzicht kan je helpen om je product of dienst beter af te stemmen op de behoeften van je ideale klanten.

Efficiënter inzetten van marketingbudget

Door je marketingactiviteiten te richten op een kleine groep bedrijven, hoef je minder geld uit te geven aan activiteiten die niet op je doelgroep zijn afgestemd. Dit kan ervoor zorgen dat je marketingbudget verder reikt en je meer ROI uit je marketinginspanningen haalt.

Efficiënter inzetten van marketingbudget
Beter aansluiten bij de behoefte van je klant

Beter aansluiten bij de behoefte van je klant

Doordat je voortdurend onderzoek doet naar een kleinere doelgroep, wordt de klantbehoefte steeds duidelijker. Door je doelgroepomschrijving steeds te verbeteren kan je jouw marketingactiviteiten en producten personaliseren, zodat ze beter aansluiten bij de behoefte van de klant.

Dit maakt je campagnes effectiever, verhoogt de ROI op je marketingbudgetten én verbetert je dienstverlening die je levert op lange termijn.

Werken met Target Accounts

Jouw doelgroep haarscherp in beeld

Wij helpen je in drie stappen aan een complete lijst Target Accounts. We omschrijven je ideale klant, hoe de mensen daar samenwerken, de doelen die ze hebben en problemen die ze tegenkomen. Dit beschrijven we in drie strategische profielen: Ideal Customer Profile, Decision Making Unit & Buyer Persona. Als we deze profielen hebben beschreven, zetten we dit om in een lijst waar je iets aan hebt: Target Accounts.

Kenmerken van bedrijven waar je zaken mee wel doen

Het komt geregeld voor dat ICP en buyer personas door elkaar worden gehaald, terwijl ze eigenlijk heel verschillend zijn. ICP staat voor Ideal Customer Profile en beschrijft de kenmerken die aangeven dat een bedrijf past bij de door jou aangeboden oplossing. Een ICP is geen individu of een eindgebruiker binnen een bedrijf, maar richt zich op organisaties.

Buyer persona's worden daarentegen ontwikkeld om de individuele belanghebbenden binnen die organisaties en de uitsplitsing van hun individuele rollen en prioriteiten te belichten. Het profiel van een ICP is fundamenteler en organisatiebreed, en heeft invloed op de verkoop- en marketinginspanningen stroomafwaarts. Hiermee stel je marketing, verkoop, service en uitvoerende teams af op een heel specifiek doel. Lees hier ons blog over Ideal Customer Profiles

Ideal Customer Profiles

Veelgestelde vragen

Aan de slag met Account Based Marketing

Wil je starten met Account Based Marketing of ben je benieuwd of dit bij je past? We denken graag met je mee.

Account Based Marketing: dé manier om je nichemarkt te bereiken

In dit webinar leer je alles over Account Based Marketing (ABM), hoe deze tactiek wordt gebruikt binnen de Growth Marketing strategie en waarom het een uitstekende oplossing is voor bedrijven in nichemarkten.

Ontdek Account Based Marketing

Bereik jouw doelgroep, stop met het uitgeven van marketingbudget aan bedrijven die niet relevant zijn.

Voordelen

Kostenefficiënt

Werk gericht

Bereik je doelgroep beter dan ooit

Sluit beter aan bij behoefte van je klant

Loading...

Dit doen we

ExpertiseGrowth MarketingAccount Based MarketingOvertuigende B2B Productpagina

Informatie

Contact
YouTube
Custonext

© 2022 | Alle rechten voorbehouden | Privacy | Voorwaarden