Custonext
Gratis consult

Onderzoeksrapport: impact coronacrisis op Marketing & Sales

Onderzoeksrapport: impact coronacrisis op Marketing & Sales
Bart van der Meeren

Bart van der Meeren

Growth Marketing Consultant @ Custonext

Om erachter te komen hoe bedrijven reageren op de crisis deden wij een onderzoek onder marketing en salesprofessionals. Wat is de impact op prioriteiten en budgetten? En hoe zit het met het vertrouwen in de toekomst?



Budgetten: besparingen over de hele linie

Er is behoorlijk bespaard op uitgaven, zo sneed 34% in het budget voor commercieel personeel. De meeste organisaties lijken vast te houden aan de bestaande koers, tenzij het echt niet anders kan.

chart personeelsbudgetten marketing en sales corona

Prioriteiten: Koers veelal onveranderd

Van alle respondenten stelde 29% bewust de prioriteiten bij. De grootste stijger was kostenefficiëntie en dit ging vooral ten koste van merkbekendheid. Deze bedrijven sneden vaker in hun budgetten: 62% verkleinde het budget voor commercieel personeel.

Vertrouwen: Voorzichtig positief

Slechts 21% van de respondenten was gematigd negatief of zeer negatief over de kansen voor de eigen organisatie. De Nederlandse economie komt er ook prima uit: 23% is gematigd negatief, géén van de respondenten was hier zeer negatief over.

Het hele onderzoek lezen? Download het rapport gratis via deze pagina. Vragen? Laat het weten!

Impact Coronacrisis op Marketing & Sales

Ontdek de keuzes van marketing en salesprofessionals in de coronacrisis.

Ontdek de keuzes van marketing en salesprofessionals in de coronacrisis.

Dit doen we

Growth Marketing

Account Based Marketing

Overtuigende B2B Productpagina

Prijzen

Informatie

Over ons

Contact

YouTube
Custonext

© 2022 Alle rechten voorbehouden

Privacy

Cookies