Om erachter te komen hoe bedrijven reageren op de crisis deden wij een onderzoek onder marketing en salesprofessionals. Wat is de impact op prioriteiten en budgetten? En hoe zit het met het vertrouwen in de toekomst?
Budgetten: besparingen over de hele linie
Er is behoorlijk bespaard op uitgaven, zo sneed 34% in het budget voor commercieel personeel. De meeste organisaties lijken vast te houden aan de bestaande koers, tenzij het echt niet anders kan.
Prioriteiten: Koers veelal onveranderd
Van alle respondenten stelde 29% bewust de prioriteiten bij. De grootste stijger was kostenefficiëntie en dit ging vooral ten koste van merkbekendheid. Deze bedrijven sneden vaker in hun budgetten: 62% verkleinde het budget voor commercieel personeel.
Vertrouwen: Voorzichtig positief
Slechts 21% van de respondenten was gematigd negatief of zeer negatief over de kansen voor de eigen organisatie. De Nederlandse economie komt er ook prima uit: 23% is gematigd negatief, géén van de respondenten was hier zeer negatief over.
Het hele onderzoek lezen? Download het rapport gratis via deze pagina. Vragen? Laat het weten!